Kelate Flag

Saturday, December 24, 2011

Bila Aku Mengarut...

lama aku tak menulis didalam ini blog, bukan ape aku jenis tak suke menulis sebenarnya...
sebabtu aku selalu up gambar2 ( walaupun tak cantik) kan.....
gambar mempunyai seribu makna...
bak kata orang2 profesional, mengapa anda mengambil gambar..
ianya untuk tontonan umum, crowd yang melihat, target audience, bagi amatur plak, yang melihat hanya diri sendiri, keluarga...
bagi aku..??
ianya syok sendiri, sebab nya setiap gambar yang diambil memgambbarkan perasaan, untuk dasar luahan seronok yang terkawal, kekecewaan dan perasaan aneh malah sekadar ringan tangan didalam satu ruang masa. Mungkin gambar - gambar saya bermutu rendah, namun perasaan yang terdapat didalam gambar itu munkin tidak terluah, oleh sesiapa mahupun mereka2 yang kononya mengaku bijak pandai seerta mengaku hebat didalam industri ini, aada setengah menyatakan bahawa saya ini sombong kerana, mengapa setiap kali mereka2 TAG gambar kepada saya didalam Facebook, saya tidak memberikan komen, hal ini kerana saya tidak dapat memahami apa yang sebenarnya mereka ingin sampaikan...
gambar potret misalnya, kalau gambar hanya untuk menunjukkan anda wedding photog, ye saya sudah tahu, tapi wedding photog juga perlu ada cerita didalamnya supaya saya faham ape yang hendak awk sampaikan....
munkin ada yang dah pening bila baca ini tulisan, namu, sy sendiri pun pening...
ada juga didalam industri yang jenis poyo atau KOYA didalam bahasa saya, gambar hanye kelaut, namun berlagak macam pro... bagi yang pro pulak, sangat lah pening jadinya...






ok gambar di disunting ketika outing bersama Lily dan Si Embun di Jalan Imbi, apa yang aku cube nak sampaikan disini berkenaan dengan kesunyian...

gear digunakan Nikon D80, Nikkor 50mm f1.8, available light...


tajuk gambar ni "Menunggu"
xkisah la menunggu ape pun...

ok lah dah kol 6.00 pagi..
mahu tido sudah...
moning...




No comments:

Post a Comment