Kelate Flag

Sunday, May 27, 2012

............

tanpa tajuk diberikan bukan tajuk tiada namun masih untitled merungut didepan cahaya neon skrin komputer buah epal yang putih bukan hijau amat bahagia rasa tapi duka tiba dikala memintas suka masih gmebira duka cmapur dua jadi dudududka. emosi kadang kalah bila realiti sukar diatasi mimpi dalam diam. suka merungut bukan sifat tapi kadang terluah dek majmuk sikap realiti yang hanya menjadi fantasi bukan mimpi mata masih buka tapi mata pejam tutup rapattak payah pening bukan suruh faham tapi menegrti ade orang lagi susah nak makan pun kadang payah lagi jauh dari senang. jika takut bayang sendiri jangan rujuk mulut atau penulisan rujuklah pada kelakuan jangan buta akal menilai manusia yang digelar setan atau tuhan, mana satu pilihan....
kalau hidup nih tahu ucap syukur tapi perilaku macam orang tak bersyukur dan asyik memikir nak pada yang kita takda tunduk pada apa yang kita takda sampai bila pun ia takkan pernah cukup, malam tak pernah tipu malam tak pernah juga tunggu masih disitu begitu bila dia sampai masa tak beralasan untuk bertemu.aku.......

Saya ni berniaga tak besar berkarya tak masuk akhbar tapi makcik - makcik, abang - abang, adik - adik, pakcik - pakcik kat luar sana takpayahlah dok gebang tinggi atau gebang ala low profil tapi bunyinya menjurus kearah sama macam saya nih terlalu bodoh tak kenal lenggok kerja politik manusia tak payah kencing tak payah dok tunjuk pandai macam dah berpuluh tahun ada karier atau anak awak paling berjaya tengok orang jangan tutup mata bercakap tak tengok isi dada. aku kceil tapi aku bukan lalang.....

No comments:

Post a Comment