Kelate Flag

Tuesday, September 18, 2012

Matlamat Jangka Pendek

sebelum nih gua ade cerita pasal wishlist gua kan... yang tu dikira matlamat jangka panjang gua la... nih gua nak ceirta pasal gua punya matlamat jangka pendek pulak. iaitu gua nak kamera yang mempunya sistem micro four third.

ape tu micro four third..? micro four third nih mengikut fahaman gua, sensor kamera yang lebih kecik dari dsr punya, tapi dia tak ada cermin untuk reflek itu gambar lah, kalo salah, kire ilmu sesta la tu dari gua.. hahahahha....

ape yang gua nak kamera micro four third nih, sebab nya gua dah malas nak angkut kamera besar - besar tu pegi mane2, isk3... penat wooo... cukuplah kamera kecik - kecik je.... kamera kecik pun tapi dia punya output same macam DSLR punye kamera...


hehehe... ok nih lah kamera yang gua nak tu, kamera panasonic lumix GF1.... cute kan...
sekarang mari kite tengok die punye sensor...


haaaa.. kecik je kan..tapi power... sape tak nak... main yang kecik - kecik je untuk hobi shoot...


tapi ape - ape pun, gua ingat pesanan tok guru gua, kamera tak penting, man behind kamera tu penting... pakai lah kamera ape pun, orang tengok gambar, orang tak akan tanya kamera ape yang kite guna kan...
selamat malam semua.. steady...



No comments:

Post a Comment