Kelate Flag

Monday, April 29, 2013

IJAZAH

salam petang.... dari diriku yang marhen ini...
aku nak cakap pasal IJAZAH... ye ijazah, why..? sebab aku gagal nak dapatkan segulung ijazah...
tapi cube pejamkan mata untuk seketika, bagi aku, ni pendapat peribadi aku... apa gunanya ade segulung ijazah, tapi masih tidak mampu untuk kita mejadi seorang manusia, ermm, maksud aku... menjadi manusia, dengan adanya ijazah itu, jadi orang yang baik, tahu berkawan dan macam - macam lagilah... adenya ijazah, ianya tidak terpampang diatas dahi, kita ada ijazah, tak menjamin hidup, kesenangan... belajar bertahun - tahun tapi ijazah tidak boleh digunankan...

bak kata malique, " ijazah terbaik datangnya dari jalanan " ape yang aku faham, jalanan yang aku faham tu ialah orang ramai, dari bercakap dan bersalaman... ea betul... orang ramai, yakni masyarakat sekeliling yang banyak mengajar kita tentang erti kehidupan... how to be a manusia, not a lecturer or something else....

No comments:

Post a Comment