Kelate Flag

Tuesday, July 9, 2013

Pengembaraan Dengan Tenggiling

Pada hari jumaat yang permai dan indahyang lalu, aku, iaitu penulis tetap didalam blog ini telah membuat satu pengembaraan yang sangat drastik dan syok serta enak dimakan begitu sahaja. Pengembaraan yang dimaksudkan ialah, aku telah ke perak serta kuala lumpur bersama - sama dengan aku punya motor lah. mane motornya..? ini dia...
.
.
.
.
.


huhuhu... motor yamaha ego first model bak hang...

perjalanan bermula seawal jam 7 pagi kerana aku KESEORANGAN....



iye, aku keseorangan, kerana, aku memang suka buat kerja gila nih. mencabar diri ketahap maksima..  lagi satu aku nih jenis suka bawak motor perlahan je, jadi aku rasa, aku lebih suka jalan sorang - sorang, lagi satu, kalau aku suka kan tempat tu, jadi aku boleh berhenti dan amik - amik gambar, jadi, aku tak ade lah nak susahkan orang....



































ok, sekarang nih... aku dah lepas daerah aku, iaitu daerah KUALA KRAI.... nih pintu gerbang menandakan aku dah nak masuk daerah gua musang pulak... sorang - sorang je beb..



































nih panorama, dekat gua musang nih... syok woo... nikmati keindahan alam..


































nih, pintu gerbang nak masuk bandar gua musang lak.... lepas je pada nih, maknanya aku akan lalui jalan hutan, iaitu jalan lojing - cameron highland - simpang pulai.



































nih pulak, jalan lojing menuju ke cameron highland.... permandangan yang cantik...


































yeeayyy... da sampai cameron highland...



























tenggilingku merentasi cameron highland


























yeaayyy lagi... da sampai perak dah.... jap lagi naik highway lak...



























ni plak, kat highway..... dari simpang pulai menuju ke tangjung malim... tapi aku keluar ikut behrang...



siap g selangor lagi tu... huhu

jadi.. itu lah serba sedikit pengembaraan aku untuk kali ini...

total minyak
masa kelantan ke perak = rm 19.00
masa perak ke kelantan = rm 16.00

best naik motor ni.... tapi penat la sikit.. hehehe

ok sudah siap entri kali ini..
bye,

di kesempatan ini, aku nak ucapkan selamat berpuasa kepada semua umat islam...

Assalamualikum,





























2 comments: