Kelate Flag

Wednesday, October 24, 2012

R.O.Y.A.L.T.I

Assalamualaikum,.. hari nih aku nak berbicara sedikit tentang isu royalti, ye royalti minyak di negeri kelahiran aku. Kelantan Darul Naim. seperti yang sedia kita tahu, kerajaan pusat telah menafikan royalti ini kepada kerajaan negeri kelantan. yes, sudah sudah nampak, hak kami yang terang lagi bersuluh telah dinafikan. nilainya bukan sedikit, banyak sampai berbillion - billion. sebab tu sekarang nih aku boikot petronas. kronologi kes nih bermula sejak dahulu lagi, iye dah lama dah, dimana perjanjian 5% hak kelantan telah dinafikan begitu sahaja,

Kini, aku dan segelintir anak muda kelantan telah melancar kan kempen "R" for royalti. menuntut hak kami, dalam menuntut hak royalti ini, aku tidak akan bermainkan isu politik, sebab aku bukannya minat politik, tapi aku nih more to pembangkang...













No comments:

Post a Comment